Forum  Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Jaki silnik do WRC? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
Miko



Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa -Natolin

PostWysłany: Nie 13:08, 27 Kwi 2008 Powrót do góry

No właśnie, jaki silnik można dobrać do grupy WRC?
W RLM dopuszczony jest silnik Tamiya Super Stock Motor RZ 23T
[ Do zobaczenia na stronie sklepu ATA ]

Czy u Was też można pojeździć na tym silniku w grupie WRC czy trzeba wybrać nową bestię?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bobek
Moderator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 290 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chrzanów

PostWysłany: Nie 14:50, 27 Kwi 2008 Powrót do góry

i nasz do WRC są zakwalifikowane bezszczotki i silniki poniżej 20 zwoi czyli na tamiya nie poszalejesz w wurcu zostaje S2000


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Miko



Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa -Natolin

PostWysłany: Nie 16:19, 27 Kwi 2008 Powrót do góry

aha... no dobrze. dizęki za info. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Michał Kleszewski



Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 9:15, 28 Kwi 2008 Powrót do góry

Bobek napisał:
i nasz do WRC są zakwalifikowane bezszczotki i silniki poniżej 20 zwoi czyli na tamiya nie poszalejesz w wurcu zostaje S2000


W Waszych (Krakowskich) przepisach (których jestem autorem, bo są zapożyczone od nas Smile ) widnieje dla klasy S2000

Cytat:
Silniki nierozbieralne z niewymiennymi szczotkami o ilości zwoi 20-26. Łożyskowanie na panewkach ślizgowych


Tamiya RZ nie kwalifikuje sie wiec do S2000 tylko do WRC, bo to silnik rozbieralny, z wymiennymi szczotkami.

Oczywiscie bazując na przepisach, które macie opublikowane na tym forum Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bobek
Moderator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 290 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chrzanów

PostWysłany: Pon 13:01, 28 Kwi 2008 Powrót do góry

ups.... co do totalnego zerżnięcia przepisów to sie przyznaje... o co do silnika to myslałem tylko o ilości zwojów bo o "rozbieralności" silnika zapomniałem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Michał Kleszewski



Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:33, 28 Kwi 2008 Powrót do góry

Zapis ten ma sens ponieważ silnik taki, jak np Tamiya RZ jest w praktyce potworem w porównaniu z np Saturnem 20T, który ma przecież o 3 zwoje mniej.
Zresztą RZ-ty do doskonałe silniki. Kilku zawodników w RLM na nich jeździ (w tym mistrz 2007) i ich moc naprawdę robi wrażenie. Te silniki mają jeden z największych momentów obrotowych spośród wszystkich dostępnych na rynku silników szczotkowych. Do rajdów są doskonałe (choć prądożerne)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FrytzWRC
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 287 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Pon 18:06, 28 Kwi 2008 Powrót do góry

A ile taki silnik kosztuje ? I czy regie GM v4 R+ go wytrzyma ? Chociaż, że gm ma do 15 zwoi ograniczenie, ale ten jest rozbieralny...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zbuffer



Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 19:24, 28 Kwi 2008 Powrót do góry

Rozbieralność silnika raczej nie zmienia natężenia prądu w uzwojeniu więc powinien bez problemu wytrzymać....chociaż silnika tego nie używałem.
Zastanawiałem się jednak długo nad jego kupnem więc mogę Ci powiedzieć że w Polsce kosztuje 185 zł na ATA - szaleństwo.
Na RcMarcie cena jest normalna
[link widoczny dla zalogowanych](#53697)%20Super%20Stock%20Motor%20RZ
Z przesyłką jakieś $35.

A tak w ogóle istnieją jego trzy wersje:
BZ - offroad
RZ - długie, szybkie tory
TZ - krótkie tory, z dużą ilością zakrętów....czyli pewnie najlepszy do WRC
Ja właśnie TZ miałem kupować ale jak sobie pomyślałem o wymienianiu szczotek, czyszczeniu i tym jak on by się grzał pod innerbody to stwierdziłem że przesiadam się na bezszczotkę i raz na zawsze spokój;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FrytzWRC
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 287 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Pon 19:35, 28 Kwi 2008 Powrót do góry

185 zl ? Pogieło ? Czy co ? A jakiś mocny silnik inny niż saturn, a mógłbym w WRC jeździć ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bugi



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 20:07, 28 Kwi 2008 Powrót do góry

No ATA ma chore ceny jak nikt inny, na [link widoczny dla zalogowanych] za 170zł (po wrzuceniu do koszyka taniej ) masz silnik bezszczotkowy, do tego regiel np MM i jazdy do woli, ja juz nigdy do szczotek nie wracam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Michał Kleszewski



Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 20:19, 28 Kwi 2008 Powrót do góry

V4 wytrzyma. Silniki tego typu nie biorą swojej mocy znikąd. Natężenia, z jakimi mamy tu do czynienia są sporo wyższe od tych, które obserwujemy w Saturnach i jemu podobnych. W przypadku RZ/TZ/BZ dochodzi niezbyt duża sprawność tego silnika, co tylko podwyższa jego zużycie prądu. Nadmiar jest oczywiście zamieniany w ciepło - dużo ciepła Sad

Jak chcesz koniecznie jeździć w WRC, to najtańszym rozwiązaniem są silniki typu np Venom Fireball. Nie mają dobrej opinii, ale ja jeździłem na takim ponad pół sezonu i nie narzekałem. Koszt ok 70 PLN niezależnie od liczby zwojów.
Np tu [link widoczny dla zalogowanych]

Bezszczotki mają oczywiście wiele zalet, ale cena zakupu czegoś porządnego jednak jest wysoka (wliczając regulator). Do tego pewnie diametralna zmiana przełożeń, dobre przewody i aku konieczne. Zniszczone cele przy mocnej bezszczotce zdarzają się niestety dość często. Jak jeździsz kilka razy w tygodniu, to warto, jak okazjonalnie, to z ekonomicznego punktu widzenia niekoniecznie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michał Kleszewski dnia Pon 20:20, 28 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
zbuffer



Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:51, 28 Kwi 2008 Powrót do góry

bezszczotka nie musi być mocna żeby zastąpić taki silnik jak RZ...tak przynajmniej mi się wydaje....straty dużo mniejsze a z przełożeniem nie ma problemu bo jest takie samo jak ze szczotką praktycznie tzn. wystarczy normalny wachlarz z tt-01 czy tb. bezszczotki kojarzą się chyba wszystkim z wielkimi obrotami itd. ale przecież zawsze można kupić taką z niskim kV i cieszyć się dłuższą jazdą i lepszymi osiągami a poza tym wygodą obsługi a raczej jej brakiem;)
pojawiły się teraz na RcMarcie akumulatory LiPoly 3200 mAh 20C za $35 w twardej obudowie więc z energią nie powinno być problemu i to za mniej niż 100 zł!....zresztą nawet A123 kosztuje tyle co dobry pakiet NiMh.
co do ceny regla i silnika to CC Sidewindera z silnikiem masz już za jakieś 140 dolców a przy obecnym kursie dolara to jest około 300 zł!
Mi się wydaje że era Nimh i szczotek powoli dobiega końca i lepiej raz wydać trochę więcej i zapomnieć na długo o zakupach...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bugi



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 7:29, 29 Kwi 2008 Powrót do góry

Dokladnie lepiej raz kupic bezszczotke i cieszyc sie nja latami, bo co to za przyjemnosc jazdy na jakims blaszaku gdzie model dosłownie sie toczy w stosunku do bezszczotki, a porownujac koszty to bezszczotka wychodzi jakies 100zł drożej niz srednio nizszej klasy regiel+ silnik szczotkowy, ktory zuzywa sie dość szybko i nie jest tak efektywny jak bezszczotka.
Fakt maja bezszczotke trzeba zainwestowac w pakiety, bo jak sie ma slabe tonie ma tej przyjemnosci z jazdy, ale idzie tez kupic na allegro badz rcauto od zawodnikow w dobrej formie, a jezeli nie NiMh to zawsze można przesiasc sie na Lipo lub A123.
Lipo znacznie potaniały, i sa niewiele droższe od Nimh, a wytrzymaja znacznie wiecej niz najlepsza selekcja Nimh.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Michał Kleszewski



Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:26, 29 Kwi 2008 Powrót do góry

zbuffer napisał:
bezszczotka nie musi być mocna żeby zastąpić taki silnik jak RZ...tak przynajmniej mi się wydaje....straty dużo mniejsze a z przełożeniem nie ma problemu bo jest takie samo jak ze szczotką praktycznie tzn. wystarczy normalny wachlarz z tt-01 czy tb. bezszczotki kojarzą się chyba wszystkim z wielkimi obrotami itd. ale przecież zawsze można kupić taką z niskim kV i cieszyć się dłuższą jazdą i lepszymi osiągami a poza tym wygodą obsługi a raczej jej brakiem;)


Co do najtańszych zestawów na rynku się nie wypowiadam. Powiem tylko, ze należy uważać na wszystko co NAJtańsze, bo skądś te oszczędności w produkcji trzeba brać. A jak nie w produkcji to na etapie projektowania, materiałów. Ale wybór należy do nabywcy Smile

Ja używam Mambę 4600, a więc najwolniejszą z możliwych. W praktyce jest ona szybsza od mojego Venoma 17x2 i to wyraźnie. Zużywa też "na oko" około 50% mniej energii (gdy się nie używa drag brake'a).
Wszystko zasilania pakietami >4000 mAh Li-poly, kótóre ważą po ok 210-220 gram, więc połowę tego, co IB 4200 Ni-MH.
I tak: jeśli chodzi o przełożenia, to z 8:1 musiałem zrobić 11:1 (przy tak małym kV silnika!). Teraz auto jeździ tak długo na pakiecie i silnik się nie grzeje. Pamiętajcie, ze w przypadku bezszczotki temperatura silnika jest wartością krytyczną, którą powinno się monitorować niemal jak w spalinówce. Oczywiście po dobraniu odpowiedniego przełożenia ma się problem z głowy właściwie na zawsze.
Producent bezszczotki określa zazwyczaj max temp dopuszczalną i nie wolnop jej przekraczać Exclamation

Z tego co pamiętam 10 i więcej :1 w przypadku TT-01 jest nieosiągalne, więc do niewątpliwej przyjemności z jazdy z bezszczotką trzeba "doliczyć" martwienie się i kontrolowanie temp silnika.

Dla porównania w RLM jeździ jeszcze jedna Mamba, tyle, że 5700 (wiec też jedna z "wolniejszych") i tam kolega używa przełożeń 14:1

Tyle od strony praktyka Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zbuffer



Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 14:01, 29 Kwi 2008 Powrót do góry

tylko ten najtańszy zestaw to jest mamba Very Happy Sidewinder to najnowszy regulator Castle Creations -> 2/3 mocy mamby max i stąd taka cena. silnik jest taki sam jak w mambie max.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)