Forum  Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 WRC Nitro - przepisy techniczne. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
Pablisito
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 18:53, 05 Kwi 2008 Powrót do góry

WRC Nitro
1. Silnik o maksymalnej pojemności .15 ci.Trzy porty ssące+1 wydechowy.Dopuszcza się silnki tylko z bocznym wydechem.Metoda uruchomienia silnika dowolna.Gaźnik dowolny (obrotowy lub przesówny).
* Uwaga,dotyczy początkujacych zawodników - na wniosek zawodnika i po uwzględnieniu przez sędziego specyfikacji technicznej silnika dopuszcza sie stosowanie silników o innych parametrach niz wymieniono wyzej.
2. Dopuszcza sie wszystkie karoserie w skali 1:10 (200 i 190mm).
Nie ma ograniczeń co do otworów chłodzących.Spoiler moze wystawać ponad dach oraz poza obrys karoserii.jednak nie więcej niz 30mm w każdym wymiarze.
3. Zawieszenie dowolne.Sugerowane niezależne z mozliwością zwiekszania prześwitu.
4. Dopuszcza się stosowanie wszystkich kół w skali 1:10,zarówno gumowych jak i piankowych opon.
5. Zabrania sie stosowania czujników poślizgu,d-boxów i żyroskopów oraz substancji do opon zwiększających ich przyczepność.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablisito dnia Nie 22:36, 08 Cze 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Bugi



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 19:41, 02 Cze 2008 Powrót do góry

Paweł ja odnośnie 1 pkt dlaczego tylko z bocznym wydechem silniki? Niektóre .12 czy .15 maja chyba tylny wydech. Tylko z ciekwosci zapytałem, jak zaśmiecam wątek wywal moją dyskusje do hyde parku i tam możemy pogadac Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pablisito
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 9:44, 03 Cze 2008 Powrót do góry

Bugi napisał:
Paweł ja odnośnie 1 pkt dlaczego tylko z bocznym wydechem silniki? Niektóre .12 czy .15 maja chyba tylny wydech. Tylko z ciekwosci zapytałem, jak zaśmiecam wątek wywal moją dyskusje do hyde parku i tam możemy pogadac Smile


Dobre pytanie
Już śpiesze z wyjaśnieniem.Myślę,że przyda się to "tutaj" wiec nie ma potrzeby przenoszenia Smile

Rzeczywiście napisałem z bocznym wydechem z dwóch powodów.Mianowicie pierwszy z nich to chodzi tylko o seryjne (tanie) silniki,te zwykle mają boczne ujście gazów,a drugi powód to wykluczenie silników z tylnym wydechem dlatego,że te mają gaźniki przesuwne.Taka konfiguracja silnika podciąga jego osiągi w znacznym stopniu i uniemozliwia wyrównanie szans.
Dla porównania silnik:
- LRP z15S 29tys obr/min i ok 1hp (poj .15ci gaźnik obrotowy,wydech z boku)
- Hyper .12 37,5tys obr/min i ok 1.4hp (poj .12ci gaźnik przesuwny,wydech z tyłu)

Koszt ich jest podobny ale osiągi znacząco się różnią.Oczywiście pomijam niewłaściwą ich regulację Wink

Dalsze poważne uwagi,związane z tym tematem mile tu widziane.

EDIT:
Tak się zastanawiam...
Ze względu na małą frekwencję uczestników i chęć ułatwienia startów wszystkim zainteresowanym,możemy wspólnie pomysleć nad dopuszczeniem wszystkich silników o poj. skokowej do 2,5ccm bez względu na rodzaj gaźnika,wydechu czy sposobu uruchamiania.Możemy powołać się na punkt z przepisów LOK klasy IC10START mówiący mniej więcej tak:
Naped-jeden silnik żarowy o poj. skokowej max 2,5ccm z zamontowanym na stałe szarpakiem lub rotostartem.Jednak nie wykluczajac rozruchu takiego silnika za pomocą skrzynek startowych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablisito dnia Wto 10:09, 03 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Bugi



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 17:17, 04 Cze 2008 Powrót do góry

oki dzieki, ale narazie chyba kazdy chcacy z nitro posmigac w rajdach nie powinien miec z tego powodu klopotów, moze z biegiem czasu ludzi przybedzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)