Pablisito
Administrator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 14:05, 06 Lut 2008 |
![Powrót do góry Powrót do góry](http://picsrv.fora.pl/fiblack/images/icon_up.gif) |
Podwozie:
W klasie S2000 startować mogą samochody z napędem elektrycznym 4WD lub 2WD (napęd na przednią lub tylną oś) i niezależnym zawieszeniem każdego z kół wykonane w podziałce 1:10. Dopuszczalne rozmiary podwozia, to: szerokość 157-200 mm, rozstaw osi 205-260 mm
W klasie S2000 dopuszcza się pełny tuning podwozia, tj elementy wykonane z innych materiałów, elementy pozwalające na dodatkowe ustawienia, amortyzatory innego typu i rozmiaru (po jednym na koło), łożyska każdego rodzaju, pokrywy. Zderzaki są zalecane, ale nie wymagane.
Jedynym warunkiem dopuszczenia modyfikacji jest nie wystawanie elementów podwozia poza obrys karoserii.
Napęd:
Modele mogą być napędzane jednym silnikiem elektrycznym. Napęd na osie może być przenoszony za pomocą paska, wałka lub kół zębatych. Dopuszcza się stosowanie dowolnego typu dyferencjałów (zębatkowe, kulowe, one-way, o zmiennym tarciu, „sztywna oś”). NIE dopuszcza się stosowania dyferencjałów międzyosiowych.
W przypadku stosowania podwozia z napędem 2WD zawodnikowi przysługuje prawo zastosowania silnika przeznaczonego do startów w klasie WRC
Silniki nierozbieralne z niewymiennymi szczotkami o ilości zwoi 20-26. Łożyskowanie na panewkach ślizgowych
W szczególnych przypadkach organizator dopuszcza możliwość zastosowania innego silnika spełniającego podstawowe wymogi po udostępnieniu takiego silnika i jego dokumentacji (np. strona www) na co najmniej 2 dni przed rajdem.
Silnik nie może nosić śladów rozbierania, ani modyfikacji, również na zewnątrz stojana (np dodatkowe magnesy).
W przypadku stwierdzenia śladów rozbierania, niedozwolonego tuningu lub posiada wirnik z liczbą zwoi inną niż 20 –26 zawodnik zostaje przeniesiony do odpowiedniej klasy, jeśli samochód spełnia pozostałe wymogi tej klasy lub zdyskwalifikowany jeśli ich nie spełnia.
Przeniesienie do innej klasy może wystąpić tylko raz w sezonie dla danego zawodnika. Każde kolejne zgłoszenie do klasy S2000 z silnikiem noszącym ślady rozbierania, posiadającego niedozwolony tuning powoduje dyskwalifikację.
Masy i wymiary:
Nie określa się minimalnej i maksymalnej wagi modelu;
Wymiary karoserii:
- długość - 320-500 mm,
- szerokość - 160 - 220 mm (nie licząc lusterek),
- wysokość dowolna.
Karoseria:
Dopuszcza się stosowanie dowolnej karoserii wykonanej z leksanu w podziałce 1:10 w dowolnym malowaniu. Karoseria musi być pomalowana (nie może pozostać przezroczysta).
Dopuszcza się stosowanie spojlerów, również wystających poza obrys karoserii, jednak nie więcej niż 15 mm dla każdego z wymiarów.
Aparatura:
Każdy model musi być sterowany aparaturą pracującą w systemie proporcjonalnym z wymiennymi kwarcami. Każdy zawodnik musi posiadać 2 komplety sprawnych kwarców współpracujących z jego aparaturą.
W zawodach rajdowych dopuszcza się stosowanie aparatur pracujących w pasmach 26, 27, 35, 40, 41, 72, 75 i 434 MHz z modulacją AM lub FM
Ze względu na „lotniczy charakter” częstotliwości 35 MHz nie zaleca się jej stosowania w pojazdach naziemnych.
Załącznik 2 do niniejszego regulaminu stanowi wykaz częstotliwości dopuszczonych przez polskie prawodawstwo jako nie wymagające zezwolenia.
Zgłaszając się do zawodów zawodnik musi podać częstotliwość kwarców w postaci liczby 5-cyfrowej (bez kropek i przecinków). Jak znany jest tylko kanał, to z tabeli z załącznika 2 należy odczytać odpowiadającą mu częstotliwość i ją wpisać (nie numer kanału)
Nie zezwala się na stosowanie jakichkolwiek urządzeń elektronicznych wspomagających kierowanie modelem poprzez ingerencję w pracę serwa skrętu. Sterowanie serwem skrętu może odbywać się jedynie przy pomocy aparatury zdalnego sterowania.
Koła:
w klasie S2000 dopuszcza się stosowanie kół o maksymalnej średnicy zewnętrznej 72 mm i szerokości 15-32 mm. Dopuszcza się stosowanie opon pełnych (piankowych, z mikrogumy) i gumowych z wkładkami, a także stosowanie metalowych kolców o maksymalnej długości na zewnątrz opony 1,5 mm. Średnicę opony mierzy się bez kolców.
Opon z metalowymi kolcami wolno używać tylko na śniegu i lodzie!
Nie dopuszcza się pełnych felg typu disc!
Akumulatory:
w klasie S2000 dopuszcza się stosowanie:
- max 6 ogniw NI-CD lub NI-MH dowolnej wielkości o całkowitym maksymalnym napięciu nominalnym 7,2V,
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablisito dnia Śro 14:58, 06 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|