Autor |
Wiadomość |
Pablisito
Administrator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 23:48, 05 Lut 2008 |
|
Podwozie:
W klasie WRC startować mogą samochody z napędem elektrycznym 4WD i niezależnym zawieszeniem każdego z kół wykonane w podziałce 1:10.
Dopuszczalne rozmiary podwozia, to: szerokość 157-200 mm, rozstaw osi 205-260 mm
W klasie WRC dopuszcza się pełny tuning podwozia, tj elementy wykonane z innych materiałów, elementy pozwalające na dodatkowe ustawienia, amortyzatory innego typu i rozmiaru (po jednym na koło), łożyska każdego rodzaju, pokrywy. Zderzaki są zalecane, ale nie wymagane.
Jedynym warunkiem dopuszczenia modyfikacji jest nie wystawanie elementów podwozia poza obrys karoserii.
Napęd:
Modele mogą być napędzane jednym silnikiem elektrycznym. Napęd na osie może być przenoszony za pomocą paska, wałka lub kół zębatych. Dopuszcza się stosowanie dowolnego typu dyferencjałów (zębatkowe, kulowe, one-way, o zmiennym tarciu, „sztywna oś”). Dopuszcza się stosowanie dyferencjałów międzyosiowych w tym aktywnych (mechanicznych lub sterowanych elektronicznie)
Dopuszczone silniki:
wszystkie nierozbieralne silniki szczotkowe klasy 540 (dł 55mm bez osi, śr 36mm) lub mniejszej z niewymiennymi szczotkami umieszczonymi wewnątrz obudowy stojanu o ilości zwoi <20
wszystkie rozbieralne silniki szczotkowe klasy 540 (dł 55mm bez osi, śr 36mm) lub mniejszej z wymiennymi szczotkami umieszczonymi na zewnątrz obudowy stojanu o dowolnej ilości zwoi
silniki bezszczotkowe wielkości odpowiadającej silnikowi klasy 540 dowolnej ilości zwoi
Dopuszczone są w tej klasie wszystkie rodzaje uzwojeń i magnesów.
Masy wymiary:
Nie określa się minimalnej i maksymalnej wagi modelu;
Wymiary karoserii:
- długość - 320-500 mm,
- szerokość - 160 - 220 mm (nie licząc lusterek),
- wysokość dowolna.
Dopuszcza się stosowanie spojlerów, również wystających poza obrys karoserii, jednak nie więcej niż 15 mm dla każdego z wymiarów.
Karoseria:
Dopuszcza się stosowanie wyłącznie karoserii będących odwzorowaniem pojazdów, które posiadały bądź posiadają homologację rajdową FIA (Rajdowe Mistrzostwa Świata lub Rajdowe Mistrzostwa Europy). Wykaz modeli dopuszczonych znajduje się w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu.
Zawodnik chcący startować modelem nie wymienionym w załączniku musi zgłosić taki fakt co najmniej tydzień przed planowanym startem dostarczając jednocześnie organizatorom wiarygodną informację o rajdowej homologacji pierwowzoru do Rajdowych Mistrzostw Świata Lub rajdowych Mistrzostw Europy.
Dopuszcza się malowanie karoserii identyczne z pierwowzorem lub wykonane według własnego projektu (przypominające malowania rajdowe). Zawodnicy reprezentujący zespół muszą mieć malowania identyczne na wszystkich samochodach.
Aparatura:
Każdy model musi być sterowany aparaturą pracującą w systemie proporcjonalnym z wymiennymi kwarcami. Każdy zawodnik musi posiadać 2 komplety sprawnych kwarców współpracujących z jego aparaturą.
W zawodach rajdowych dopuszcza się stosowanie aparatur pracujących w pasmach 26, 27, 35, 40, 41, 72, 75 i 434 MHz z modulacją AM lub FM
Ze względu na „lotniczy charakter” częstotliwości 35 MHz nie zaleca się jej stosowania w pojazdach naziemnych.
Załącznik 2 do niniejszego regulaminu stanowi wykaz częstotliwości dopuszczonych przez polskie prawodawstwo jako nie wymagające zezwolenia.
Zgłaszając się do zawodów zawodnik musi podać częstotliwość kwarców w postaci liczby 5-cyfrowej (bez kropek i przecinków). Jak znany jest tylko kanał, to z tabeli z załącznika 2 należy odczytać odpowiadającą mu częstotliwość i ją wpisać (nie numer kanału)
Nie zezwala się na stosowanie jakichkolwiek urządzeń elektronicznych wspomagających kierowanie modelem poprzez ingerencję w pracę serwa skrętu. Sterowanie serwem skrętu może odbywać się jedynie przy pomocy aparatury zdalnego sterowania.
Koła:
w klasie WRC dopuszcza się stosowanie kół o maksymalnej średnicy zewnętrznej 72 mm i szerokości 15-32 mm. Dopuszcza się stosowanie opon pełnych (piankowych, z mikrogumy) i gumowych z wkładkami, a także stosowanie metalowych kolców o maksymalnej długości na zewnątrz opony 1,5 mm. Średnicę opony mierzy się bez kolców.
Opon z metalowymi kolcami wolno używać tylko na śniegu i lodzie!
Nie dopuszcza się pełnych felg typu disc!
Akumulatory:
w klasie WRC dopuszcza się stosowanie:
- max 6 ogniw NI-CD lub NI-MH dowolnej wielkości o całkowitym maksymalnym napięciu nominalnym 7,2V,
- 2 ogniw Li-ion / Li-pol lub 4 ogniw w układzie Li-ion / Li-pol 2P, 2S o maksymalnym napięciu nominalnym 7,4V
- 2 ogniw Li-Fe lub 4 ogniw w układzie Li-Fe 2P, 2S o maksymalnym napięciu nominalnym 6,6V
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablisito dnia Śro 13:59, 06 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Bobek
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chrzanów
|
Wysłany:
Śro 10:10, 06 Lut 2008 |
|
Pablisito napisał: |
1.Modele elektryczne,napędzane jednym silnikiem klasy 540 z ograniczeniem min. 17zwoi.Dopuszcza się silniki rozbieralne,z wymiennymi szczotkami. |
Troszkę bym zmienił ten punkt bo jeśli dobrze rozumiem silniki min.17 czyli np saturnem 20T se nie poszalejesz... może zrobić tak że każdy silnik?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
FrytzWRC
Administrator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
|
Wysłany:
Śro 11:25, 06 Lut 2008 |
|
Chodzi o to że do 17 zwoi, chyba o to chodziło Pawłowi, czyli Saturnem 20 zwoi możesz. Można rzec wszystkie silniki oprócz seryjnych blaszaków itp.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Pablisito
Administrator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 13:56, 06 Lut 2008 |
|
Bobek napisał: |
Troszkę bym zmienił ten punkt bo jeśli dobrze rozumiem silniki min.17 czyli np saturnem 20T se nie poszalejesz... może zrobić tak że każdy silnik? |
Chodzi o zakaz stosowania silników o liczbie zwoi mniejszej niż 17.Czyli wszystkie silniki powyżej 17zwoi np. saturn 20T czy nawet "blaszak" też jest powyżej minimum,ma przecież około27-28zwoi (wiekszość serii) i jest dozwolony.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablisito dnia Śro 13:57, 06 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
FrytzWRC
Administrator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
|
Wysłany:
Czw 10:30, 07 Lut 2008 |
|
Ale może żeby WRC się czymś różniło to może zakaz blaszaków w tej klasie, czyli seryjnych silników ?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bobek
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chrzanów
|
Wysłany:
Czw 10:39, 07 Lut 2008 |
|
no to może w klasie WRC dopuścimy np bez szczotki a co do blaszaków to mogę być za zawsze będzie pretekst żeby od wysyłać ludzi do innej klasy
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bobek dnia Czw 10:40, 07 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
FrytzWRC
Administrator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
|
Wysłany:
Czw 10:45, 07 Lut 2008 |
|
WRC to ma być wkońcu najmocniejsza ( i najdroższa ) klasa, więc blaszaki się tam kompletnie nie nadają. Bo to z tych przepisów narazie wynika, że każdy może sobie w każdej klasie jeździć, założe się, że wszyscy będą chcieli w wurcu jeździć.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bobek
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chrzanów
|
Wysłany:
Czw 11:18, 07 Lut 2008 |
|
No to może: Silniki od 25 do 15 zwoi? Można jeszcze zawieszenia sie doczepić ze tylko i wyłącznie ze stabilizotorami i jeszcze prześwit ograniczyć na asfalcie do 11 mm a na szutrze do 16-20 mm. I jeszcze akumlatory powyżej 3000mAh
Niech ktoś inny sie jeszcze wypowie
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bobek dnia Czw 11:19, 07 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Pablisito
Administrator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Czw 14:53, 07 Lut 2008 |
|
Klasa WRC to rzeczywiście najmocniejsza elektryczna.Dopuszczenie wszystkich silników dotej klasy nie jest takie nieprzemyślane.Wyobraźcie sobie.Pojedynek dwóch np tt01,jedna z silnikiem 27t (blaszak) druga z silnikiem LRP 17T challenge.Biorąc pod uwage kierowców o podobnych umiejętnościach blaszak bedzie miał marne szanse na wygraną.Dlatego została utworzona eNka,by tam nawet na słabszych i wolnijszych silnikach zdobywać laury.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
FrytzWRC
Administrator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
|
Wysłany:
Czw 15:52, 07 Lut 2008 |
|
No i o to mi Pawle chodziło Ale, plan ze stabilizatorami to już bezsens, one tylko sprawdzają się na asfalcie, wogóle są one niepotrzebne
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bobek
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chrzanów
|
Wysłany:
Czw 16:18, 07 Lut 2008 |
|
wiem to była taki przykład żeby sie do czegoś doczepić no to jak w końcu robimy z tym WRC?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Pablisito
Administrator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Czw 16:58, 07 Lut 2008 |
|
Przepisy jeszcze się sprecyzuje.Gwarantuje wam że mało chetnych bedzie do scigania sie w klasie WRC z silnikami słabszymi od saturna20T.
Zastanawią mnie bezszczoty.Jednak zadrogie to jest i powstaje poważna obawa,że zrobi się wyścig zbrojeń.Wiec puki co bezszczotki na bok.Ewentualnie klasa "gość".
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zbuffer
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Czw 19:16, 07 Lut 2008 |
|
No chwila... to nie wystarczy Tamiya Super Stock TZ? on ma 23T i myślę że spokojnie by się nadał. Ja bym wprowadził tylko zakaz ścigania się blaszakami. Stabilizatory i inne bajery to raczej od preferencji kierowcy zależy....równie dobrze można by ograniczyć twardość olejów sylikonowych stosowanych w dyfrach;P
A co do wysokości zawieszenia to już przegięcie....może ewentualnie jakaś dolna granica...ale raczej informacyjnie niż jako przepis.
Po to tylko żeby nie zastanawiać sie czy ktoś da radę tylko starać się robić tory na dany minimalny prześwit i jak ktoś z mniejszym chce się ścigać to proszę bardzo, ale na własne ryzyko i bez prawa narzekania że tor jest nierówny.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zbuffer dnia Czw 19:17, 07 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Dasiek
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Czw 19:52, 07 Lut 2008 |
|
heh maniacy prado- zjadaczy
Propozycja klasy WRC ode mnie (nie mylic z grupa B):
Skala 1:10
Przeswit- dowolny
Karoseria z autem WRC
Silnik: spalinowy lub elektryczny (brak ograniczen)
Mam spaliniak i nie rozumiem czemu nie mial bym sie scigac w jakiejs grupie? Chyba ze to masowa dyskryminacja spaliniakow ?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bobek
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chrzanów
|
Wysłany:
Czw 20:06, 07 Lut 2008 |
|
A kto mówi że nie. Mógł by sie ścigać tylko trzeba by zrobić osobną klasę S WRC czyli Spalinowe WRC no bo nawet na prosty rozum człowieka z Chrzanowa (czyli mój) to każda spalina jest raczej mocniejsza i szybsza od elektryka... no chyba ze ktoś weźnie dziadowego spliniaka np TG10 z silnikiem który już niema kompresii i TA-04 TRF a bezszczotką na pokładzie. Jak chcecie to można zrobic klase dla spaliniaków tylko trzeba opracować jakieś przepisy
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|