|
|
Autor |
Wiadomość |
Pablisito
Administrator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 14:03, 06 Lut 2008 |
|
Podwozie:
W klasie N startować mogą samochody z napędem elektrycznym 4WD lub 2WD (napęd na przednią lub tylną oś) i niezależnym zawieszeniem każdego z kół, wykonane w podziałce 1:10 przy wykorzystaniu tworzyw sztucznych. Nie dopuszcza się podwozi wykonanych z włókien węglowych i kompozytów.
Dopuszczalne rozmiary podwozia, to: szerokość 157-200 mm, rozstaw osi 205-260 mm
W klasie N dopuszcza się tuning podwozia, tj, elementy pozwalające na dodatkowe ustawienia, amortyzatory innego typu i rozmiaru (po jednym na koło), łożyska każdego rodzaju, pokrywy. Zderzaki są zalecane, ale nie wymagane.
W samochodach klasy N nie wolno montować elementów tuningowych wykonanych z włókien węglowych z wyjątkiem wykonanych własnoręcznie.
Warunkiem dopuszczenia modyfikacji jest nie wystawanie elementów podwozia poza obrys karoserii.
Napęd:
Modele mogą być napędzane jednym silnikiem elektrycznym. Napęd na osie może być przenoszony za pomocą paska, wałka lub kół zębatych. Dopuszcza się stosowanie dowolnego wyłącznie seryjnych dyferencjałów zębatkowych (satelitowych). Dyferencjały wolno blokować (bez ich usuwania i zastępowania elementem stałym) NIE dopuszcza się stosowania dyferencjałów międzyosiowych.
W przypadku stosowania podwozia z napędem 2WD zawodnikowi przysługuje prawo zastosowania silnika przeznaczonego do startów w klasie S2000.
Silniki nierozbieralne z niewymiennymi szczotkami, o ilości zwoi 27-28. Łożyskowanie na panewkach ślizgowych
W szczególnych przypadkach organizator dopuszcza możliwość zastosowania innego silnika spełniającego podstawowe wymogi po udostępnieniu takiego silnika i jego dokumentacji (np. strona www) na co najmniej 2 dni przed rajdem.
Silnik nie może nosić śladów rozbierania, ani modyfikacji, również na zewnątrz stojana (np dodatkowe magnesy).
W przypadku stwierdzenia śladów rozbierania, niedozwolonego tuningu lub posiada wirnik z liczbą zwoi inną niż 20 zawodnik zostaje przeniesiony do odpowiedniej klasy, jeśli samochód spełnia pozostałe wymogi tej klasy lub zdyskwalifikowany jeśli ich nie spełnia.
Przeniesienie do innej klasy może wystąpić tylko raz w sezonie dla danego zawodnika. Każde kolejne zgłoszenie do klasy N z silnikiem noszącym ślady rozbierania, posiadającego niedozwolony tuning powoduje dyskwalifikację.
Masy i wymiary:
Minimalna masa modelu – 1500g
Wymiary karoserii:
- długość - 320-500 mm,
- szerokość - 160 - 220 mm (nie licząc lusterek),
- wysokość dowolna.
Karoseria:
Dopuszcza się stosowanie dowolnej karoserii wykonanej z leksanu w podziałce 1:10 w dowolnym malowaniu. Karoseria musi być pomalowana (nie może pozostać przezroczysta).
Dopuszcza się stosowanie spojlerów, również wystających poza obrys karoserii, jednak nie więcej niż 15 mm dla każdego z wymiarów.
Aparatura:
Każdy model musi być sterowany aparaturą pracującą w systemie proporcjonalnym z wymiennymi kwarcami. Każdy zawodnik musi posiadać 2 komplety sprawnych kwarców współpracujących z jego aparaturą.
W zawodach rajdowych dopuszcza się stosowanie aparatur pracujących w pasmach 26, 27, 35, 40, 41, 72, 75 i 434 MHz z modulacją AM lub FM
Ze względu na „lotniczy charakter” częstotliwości 35 MHz nie zaleca się jej stosowania w pojazdach naziemnych.
Załącznik 2 do niniejszego regulaminu stanowi wykaz częstotliwości dopuszczonych przez polskie prawodawstwo jako nie wymagające zezwolenia.
Zgłaszając się do zawodów zawodnik musi podać częstotliwość kwarców w postaci liczby 5-cyfrowej (bez kropek i przecinków). Jak znany jest tylko kanał, to z tabeli z załącznika 2 należy odczytać odpowiadającą mu częstotliwość i ją wpisać (nie numer kanału)
Nie zezwala się na stosowanie jakichkolwiek urządzeń elektronicznych wspomagających kierowanie modelem poprzez ingerencję w pracę serwa skrętu. Sterowanie serwem skrętu może odbywać się jedynie przy pomocy aparatury zdalnego sterowania.
Koła:
w klasie N dopuszcza się stosowanie kół o maksymalnej średnicy zewnętrznej 72 mm i szerokości 24-32 mm. Dopuszcza się stosowanie wyłącznie standardowych opon gumowych z bieżnikiem lub bez (slick). Montowanie wkładki nie jest obowiązkowe.
Dopuszcza się stosowanie metalowych kolców o maksymalnej długości na zewnątrz opony 1,5 mm. Średnicę opony mierzy się bez kolców.
Opon z metalowymi kolcami wolno używać tylko na śniegu i lodzie!
Dopuszcza się wszystkie rodzaje felg do opon gumowych, w tym felgi wyścigowe typu Disc
Akumulatory:
w klasie N dopuszcza się stosowanie:
- max 6 ogniw NI-CD lub NI-MH dowolnej wielkości o całkowitym maksymalnym napięciu nominalnym 7,2V,
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Bobek
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chrzanów
|
Wysłany:
Śro 16:10, 06 Lut 2008 |
|
jak na razie to sie zgadzam na klasę N i wstępnie sie pisze na to
EDIT: Kupiłem saturna 20T który zrobił małe zamieszanie, i prawdopodobnie przenosze sie do S2000
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bobek dnia Czw 15:04, 21 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Puzzel
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krk / MS-AGH
|
Wysłany:
Śro 22:59, 20 Lut 2008 |
|
No to rekreacyjnie zacznę w N'ce
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
FrytzWRC
Administrator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
|
Wysłany:
Nie 15:40, 02 Mar 2008 |
|
Temat zamknięty. Dalsza dyskusja na różne tematy o klasie w dziale "Klasy Rajdowe".
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |