Forum  Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 OneWay - jazda i hamowanie - tip & tricks. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
Pablisito
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 21:52, 16 Maj 2008 Powrót do góry

Z cyklu "how to?" czyli poprostu jak...
Czekam na wasze opinie i porady dotyczące jazdy z oneway'em.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pablisito
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 17:51, 18 Maj 2008 Powrót do góry

Nikt nie jeździł na jednokierunkowcu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FrytzWRC
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 287 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Nie 17:58, 18 Maj 2008 Powrót do góry

Chyba nikt :/ Ja niestety nie doradze nic, sorki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Puzzel



Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 399 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krk / MS-AGH

PostWysłany: Nie 19:53, 18 Maj 2008 Powrót do góry

niestety... świeżaki jesteśmy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Przywrócony_id:(34)



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:56, 18 Maj 2008 Powrót do góry

Ja śmigam na one-way'u w 540.

1. z założonym one-way'em się nie hamuje. Taki jego urok.
2. chodzi o to, żeby jechać tak płynnie aby hamowanie nie było potrzebne.
3. i w zasazdie chyba tyle. Nie hamować. Jechać płynnie. Dzięki one-way'owi ( głupio się to odmienia Wink ) szybciej pokonujemy zakręty, akusy starczają na ciut dłużej.
4. zależy też do jakiego modelu i jakiego silnika chcesz go używać. Bo w takim "modi" to z przodu tylko sztywna oś - tam już nie hamować się nie da Wink
5. ale to wszystko w on-roadzie. W "off" w sumie jeszcze nie wiem. Będę wiedział po przyszłym weekendzie bo w Nowym Targu startuje baggusem więc pewnie się czegoś dowiem [tzn. czy jest sens dawać one'way'a do bezszczotki (osobiście mi się wydaje że nie bardzo, bo ciężko w ogóle nie hamować przy takich prędkościach - ale możliwe że teraz piszę bzdury Wink )].

P.S. Paweł dalej mi nie odpisałeś na "pm" odnoście głowicy Mad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pablisito
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:00, 18 Maj 2008 Powrót do góry

AndyCandy napisał:
Ja śmigam na one-way'u w 540.

1. z założonym one-way'em się nie hamuje. Taki jego urok.
2. chodzi o to, żeby jechać tak płynnie aby hamowanie nie było potrzebne.
3. i w zasazdie chyba tyle. Nie hamować. Jechać płynnie. Dzięki one-way'owi ( głupio się to odmienia Wink ) szybciej pokonujemy zakręty, akusy starczają na ciut dłużej.
4. zależy też do jakiego modelu i jakiego silnika chcesz go używać. Bo w takim "modi" to z przodu tylko sztywna oś - tam już nie hamować się nie da Wink
5. ale to wszystko w on-roadzie. W "off" w sumie jeszcze nie wiem. Będę wiedział po przyszłym weekendzie bo w Nowym Targu startuje baggusem więc pewnie się czegoś dowiem [tzn. czy jest sens dawać one'way'a do bezszczotki (osobiście mi się wydaje że nie bardzo, bo ciężko w ogóle nie hamować przy takich prędkościach - ale możliwe że teraz piszę bzdury Wink )].

P.S. Paweł dalej mi nie odpisałeś na "pm" odnoście głowicy Mad


No właśnie jak to jest bez hamowania?
To znaczy,że trzeba odpuścić gaz dużo wcześniej przed zakrętem niż jakb sie miało hamować.No i czy w efekcie nie traci się więcej czasu?

P.S.Odpisane Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Przywrócony_id:(34)



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:15, 18 Maj 2008 Powrót do góry

Bez hamowania to znaczy... bez hamowania Wink
Trzeba odpuścić gaz na tyle wcześnie żeby płynnie pokonać dany zakręt. Wszystko zależy od tego jak szybko jedziesz, jaki zakręt pokonujesz no i jak masz ustawiony model Smile
Wymaga to dobrego "wjeżdżenia się" w tor. Trzeba ćwiczyć Wink
Jadąc płynnie z one-way'em robisz lepsze czasy niż jadąc agresywnie (tzn. gaz,hamulec,gaz,hamulec - Saturn jest na to troche za słaby) z dyfrem z przodu (przekonałem się w Nowym Sączu).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pablisito
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:27, 18 Maj 2008 Powrót do góry

No to spróbujemy oneway'a z sidewinderem na MPKu.Jeździłem już kiedyś,a własciwie próbowałem jeździć.Zobaczymy jak mi teraz pójdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Evolter



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:52, 18 Maj 2008 Powrót do góry

yy sorki za noob'skie pytanie, ale czym rozni sie jazda bez hamulca
z on-way'em, od jazdy bez hamulca z normalnym dyfrem?

P.S. Nie wiem jak wyglada jazda z one-way'em, ale czy z nim czy bez niego,
nie hamujac zawsze oszczedzimy troche pakiecik (i nie tylko pakiecik Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Przywrócony_id:(34)



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:18, 18 Maj 2008 Powrót do góry

Między innymi tym że model lepiej jedzie w zakrętach.
Polecam Set-up Book Hudego ze strony Xray'a.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Puzzel



Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 399 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krk / MS-AGH

PostWysłany: Nie 23:57, 18 Maj 2008 Powrót do góry

A co się stanie jak mając one-way'a użyję hamulca? Posypie się?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Przywrócony_id:(34)



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:58, 18 Maj 2008 Powrót do góry

Obróci model o 180 stopni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pablisito
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 10:03, 19 Maj 2008 Powrót do góry

Puzzel napisał:
A co się stanie jak mając one-way'a użyję hamulca? Posypie się?


Oneway zamiast kulek czy przełożeń jak w normalnym dyfrze ma dwa łożyska jednokierunkowe w których osadzone są kilichy napędzające półośki.Podczas przyspieszania model napędzany jest na 4koła,a podczas cofania lub hamowania tylko na tylną oś.Dlatego hamowanie zwykle powoduje błyskawiczny obrót.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablisito dnia Pon 10:03, 19 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Tomek Wieczorkowski



Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:05, 19 Maj 2008 Powrót do góry

AndyCandy napisał:
Obróci model o 180 stopni.


no i chyba wlasnie w rajdach o to chodzi
w zaleznosci od sily (czasu) przytrzymania hamulca autko obroci sie, co w trudnych (waskich) warunkach rajdowych doskonale sie sprawdza jako wspomagacz w ostrych zakretach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FrytzWRC
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 287 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Pon 14:35, 19 Maj 2008 Powrót do góry

No nie wiem, bo chyba jak o 180 stopni to tak jakby model zawrócił, lepiej chyba w rajdach mieć wsteczny i hamulec ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)