Forum  Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Rozne twardosci sprezyn w amorkach Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
Evolter



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 17:24, 19 Maj 2008 Powrót do góry

Ze wzgledu na ciezar modelu, przy miekszych sprezynach musze uzywac
wiecej podkladek, i tak sie zastanawialem czy przypadkiem przez to nie
robia sie zbyt 'twarde'.

Inaczej - pytanie: czy jest jakas roznica miedzy sprezyna miekka, ktora
skompresowana za pomoca podkladek podnosi ciezar na ta sama wyso-
kosc, co sprezyna twarda mniej skompresowana (mniej podkladek Razz)?
np. sprezystoscia/udzwigiem poczatkowym lub koncowym?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pablisito
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 17:50, 19 Maj 2008 Powrót do góry

Zwykle twardsze spręzyny sa grubszym drutem nawinięte,a ten ma inne właściwości mechaniczne.Inaczej przenosi drgania i ma inną charakterystykę.Ponadto mozna spotkać dwa rodzaje sprężyn liniowe i progresywne.Ostatnio bawiłe się troszkę spręzynami w mojej torówce ele. i powiem,że sporo można zdziałać w kierunku poprawy trakcji właśnie wymieniając springi na właściwsze Wink
Bardzo dobrym przykładem jest zachowanie się mojego rally na luźnej nawierzchni.Podczas gdy niektórzy skarżą się na podskakiwanie modelu na nierównościach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Evolter



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 18:19, 19 Maj 2008 Powrót do góry

Moje sprezyny maja taka sama srednice drutu, pewnie materialem minimalnie
sie roznia, w kazdym razie jedyna zauwazalna golym okiem roznica (nie liczac
innego koloru Wink) to drut w sprezynach twardszych jest krotszy, to znaczy ma
mniej 'zwojow'.

Czyli teoretycznie, model z twardszymi sprezynami, bedzie gorzej absorbowal
nierownosci, od sprezyn miekkich, skompresowanych podkladkami na tyle, iz
podnosza model na ta sama wysokosc co sprezyny twarde? (Te miekkie mimo
kompresji, wciac beda lepsze do nierownego terenu)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bobek
Moderator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 290 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chrzanów

PostWysłany: Pon 18:29, 19 Maj 2008 Powrót do góry

Czyli miększe spręzyny lepiej sie spisują na luźnych nawierzchniach? A na zakrętach model na miękkich nie przechyla sie zbytnio? Jak wygląda sprawa ze sprężynami na asfalcie równym jak i nie równym?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Evolter



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 18:53, 19 Maj 2008 Powrót do góry

Ogolnie im twardsze zawieszenie, tym lepsza konfiguracja na plaskie nawierzchnie,
a im wiecej nierownosci, tym mieksze powinno byc Wink - mimo iz samochod bedzie
sie 'przechylal' bedzie mial lepsza przyczepnosc, a dokladniej jego kola - dobrze
rozlokowany srodek ciezkosci zapobiega wywrotkom itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)