Forum  Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Gdzie kupic lipole? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
Evolter



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 16:01, 22 Maj 2008 Powrót do góry

Mile widziane sklepy, i opinie - szczegolnie jakich unikac? Nie musza to
byc jakies super akusy, ktore wytrzymuja ogromne prady, ale zeby nie
byl to jakis szajs. Bede ich uzywal w samochodzie 1:18, pojemnosc min
1600-1800; im wiecej tym lepiej ale max wymiary nie moga przekroczyc
30-32mm szerokosci i 100mm(10cm) dlugosci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pablisito
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 18:06, 22 Maj 2008 Powrót do góry

Unikać "RC Energy" - product of deep china!! Duża rozbieżność tego co na etykiecie,a tego co na wyswietlaczu ładowarki.Mega zanizone pojemności!!

Gdzie kupować: dobre cele to raczej z USA.U nas dobry LiPo o poj ok 4000mAh potrafi kosztować 250-300zł.
Niestety ale Polska w tym względzie to dalej jakby w jaskiniach siedziała....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zbuffer



Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 19:12, 22 Maj 2008 Powrót do góry

Jak wszystko - RcMart:P
[link widoczny dla zalogowanych]
ts_id=26120&pname=Yeah%20Racing%20(#LP-0031)%208ightinator%207.4
V%201700mAh%2025C%20Lip-Po%20Battery%20for%201/18%20RC%20Car

Ja używam akumulatora produkcji tej samej firmy do skali 1:10 w twardej obudowie i świetnie obsługuje mambę więc myślę że można polecić.
pojemność zgodna z deklarowaną i max prędkości do samego końca.

No i cena nie do pobicia za 25C - $25:D


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zbuffer dnia Czw 19:14, 22 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Evolter



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 20:41, 22 Maj 2008 Powrót do góry

a co myslicie o tym: [link widoczny dla zalogowanych]? Z tego co widze to pakiet do samolotu i ma o polowe
mnie, a dokladnie 12C, pytam bo nie wiem jak duzo potrzebuje do 18 - czy 12
nie wystarczy? ;p oczywiscie wole dolozyc kasy jezeli sie okaze ze to malo bo
nie chce zeby bylo tak jak z ni-mh, daja za malo pradu i przez to silnik mi sie
meczy i czasami dosc mocno grzeje...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Evolter dnia Czw 20:51, 22 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
zbuffer



Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:08, 22 Maj 2008 Powrót do góry

chyba coś Ci się troszkę pomyliło bo to jest pakiet 11,1 V!!!
Poza tym przecież jest droższy od tego co podałem i ma niższy C rating... nie rozumiem o co Ci chodziło....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Evolter



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:41, 22 Maj 2008 Powrót do góry

Przeciez napisalem Razz teoretycznie mniej C znow spowoduje, ze silnik bedzie sie
grzal bardziej, niz gdyby mial ich wiecej (25), ale za to ma wiecej V wiec znow,
teoretycznie bedzie mial wiecej pary Wink - bedzie chlodniejszy i dluzej jezdzil na
jednym pakiecie mimo tej samej pojemnosci... Tylko, iz nie mam pojecia o tym
ile powinienem dostarczac pradu i boje sie, iz mimo +11V to 12C bedzie wciaz
zbyt malo... Chyba musze cos poszukac na anglojezycznych forach...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zbuffer



Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 23:16, 22 Maj 2008 Powrót do góry

Mam rozumieć że masz mambę micro?
Liczba C nie może nic spowodować. To jest tylko maksymalna ciągła wydajność prądowa akumulatora i nie ma nic do napięcia ni prądu jaki pobiera silnik.
Więcej volt to więcej obrotów na minutę i większy prąd bo wiadomo że będziesz wtedy jeździł szybciej.
Nie wiem czy przypadkiem źle sobie nie tłumaczysz liczby C...
Nie ma tu znaczenia napięcie akumulatora tylko jego pojemność.
12C to 12*pojemność czyli 12*1700 mA(h) = 20,4 A.
Mambie 12C raczej nie wystarczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pablisito
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 10:04, 23 Maj 2008 Powrót do góry

zbuffer napisał:
Mam rozumieć że masz mambę micro?
Liczba C nie może nic spowodować. To jest tylko maksymalna ciągła wydajność prądowa akumulatora i nie ma nic do napięcia ni prądu jaki pobiera silnik.
Więcej volt to więcej obrotów na minutę i większy prąd bo wiadomo że będziesz wtedy jeździł szybciej.
Nie wiem czy przypadkiem źle sobie nie tłumaczysz liczby C...
Nie ma tu znaczenia napięcie akumulatora tylko jego pojemność.
12C to 12*pojemność czyli 12*1700 mA(h) = 20,4 A.
Mambie 12C raczej nie wystarczy.


Obawiam się,że nie masz racji kolego.
P=U*I
P=Moc [W]
U=Napięcie [V]
I=Natęrzenie [A]
Ze wzoru wynika,że jeżeli wzrośnie napięcie to potrzeba mniejszego natęrzenia by wytworzyć tę samą ilość mocy.Tak więc w tym wypadku napięcie i natężenie są odwotnieproporcjonalne w stosunku do siebie.
Sumując kolega Evolter ma racje w tym względzie,tak jest fizyka Wink


PS. z twoich obliczeń można również wykalkulować iż:
11.1V*20,4A=226,44W To ilość mocy porównywalna do SW klasy540.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zbuffer



Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 10:25, 23 Maj 2008 Powrót do góry

Obawiam się że nie zauważyłeś drobnego szczegółu -
"Więcej volt to więcej obrotów na minutę i większy prąd bo wiadomo że będziesz wtedy jeździł szybciej. "
Moc będzie taka sama tylko dla takiej samej prędkości ale jak będzie miał możliwość jazdy szybciej to to wykorzysta i w praktyce będzie żarł jeszcze więcej prądu. Poza tym weź pod uwagę że jeżeli nawet by jeździł na 1/4 spustu to wtedy regulator grzał by się o wiele bardziej niż na pełnym i znów wyszło by na to że zużycie byłoby większe, Prawo Ohma znam Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pablisito
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 12:19, 23 Maj 2008 Powrót do góry

Co do liczby C to oczywiście masz rację.
Chodzi mi o prądożerność silnika mamba25 przy V=11.1 nie powinien pobierać więcej niż 20A.Powtórze,że osiągałby wtedy moc porównywalną do silników 540.To raczej nie możliwe.Ale jeśli osiągnie ponad 200W to ja się poddaje i zwracam honor Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Evolter



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 12:31, 23 Maj 2008 Powrót do góry

Wlasnie tym sie sugerowalem Wink, no nic jak nie sprawdze to sie chyba nie dowiem,
musze zbierac kase na balanser do mojej ladowarki shark 10 (pewnie shark pb-5)
i na pakiety - korci mnie zeby wziasc jeden 2s 1700, a drugi 3s 1700 i zobaczymy,
co wyjdzie w praniu Smile Najgorszy to chyba bedzie czas oczekiwania...

Co do predkosci to i tak nie jezdze na pelnym cynglu na torze bo nie ma gdzie sie
rozpedzic - jedynie na prostych czasami smigne za jakas spalinka Razz no i rozbieg
przed chopka Wink choc ciezko tym malcem sie rozpedzic bo podskakuje jak zabka..
Chce wiecej mocy tylko po to, zeby silnik mial wiekszy zapas, mniej sie meczyc,
i chyba dluzej jezdzil :p (a czasami zostawic na prostej spalinke w tyle ^^), mimo
to pytam bo moze zle sobie cos obliczam, wiec "feel free to comment" Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zbuffer



Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 14:08, 24 Maj 2008 Powrót do góry

Czas oczekiwania? Do mnie paczki dochodzą z RcMartu w 7 dni zwykłą pocztą!
Na terenie Polski dłużej czekałem na paczkę ostatnio.

A co do prądożerności mamby-25:
"The most common cause of lag, or lack of initial torque, with a Mamba-25 is inadequate batteries and/or inadequate connectors or too small a wire on the battery pack. For a brief period when starting up, the Mamba motor will want to draw almost 100 amps!"
To z FAQ na stronie CC.

Co do męczenia się silnika to tak można zrobić tylko jak masz możliwość ustawienia dużych przełożeń bo silnik się najmniej męczy na największych obrotach albo prawie największych bo zaczyna mieć znaczenie opór powietrza opływającego auto. Wszędzie w FAQ producenta piszą żeby nie ustawiać np. przepustnicy na pół zakresu tylko zmienić przełożenie na większe bo wszystko się bardziej grzeje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zbuffer dnia Sob 14:13, 24 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Pablisito
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 334 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 17:11, 24 Maj 2008 Powrót do góry

O kurka 100A czyli,że szczytowo silnik może zrobic 1000W huhu.Chyba sobie wymienie SW na Mambe25 Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)